Sugar Bomb Perfume

TIPS UNTUK KEKAL FOKUS DAN CERGAS SEPANJANG HARI

TIPS UNTUK KEKAL FOKUS DAN CERGAS SEPANJANG HARI

Korang mesti stress kan dengan keadaan sekarang. Tambah-tambah lagi untuk yang dah berkeluarga. Bila tengah WFH sekarang ni mesti jadual korang akan pack sangat sampai ke malam pun still buat kerja lagi. Bila badan dah terlalu penat, mesti korang susah nak stay fokus dan badan pun rasa lemau je kan.

 

Jom Kak Sya share sikit tips untuk stay focus and cergas walaupun seharian bekerja.

 

1. STAY HYDRATED

Tahu tak penyumbang terbesar rasa mengantuk adalah disebabkan oleh hilang tenaga kerana dehydrated? Yes, sangat penting untuk korang stay hydrated sepanjang hari. Sediakan botol yang berisi air dan letak di sebelah korang waktu bekerja!

 

2. STRETCHING

Stretching boleh bantu korang untuk stay awake dalam tempoh masa yang agak lama. Before korang start buat kerja ke try buat stretching dulu! 

 

3. STAY POSITIVE

Mindset merupakan peranan yang sangat penting untuk korang stay positive all day! Tak boleh ada ‘negative vibe’ kerana negativity inilah yang akan menyebakan korang tidak bermaya sepanjang hari.

 

4. CONTROL PEMAKANAN 

Kalau korang makan dengan kuantiti yang banyak dan makan makanan berat confirm buat mata korang akan kuyu dan mengantuk je sepanjang hari. Yelah, dah kenyang kan mesti la mata rasa nak tertutup je. So control pemakanan korang ok!

 

5. SPRAY PERFUME

To stay focus and cergas korang perlu spray wangian yang boleh memberi konsentrasi, menaikkan mood kerja dan sebagainya. Senang kata korang pakai perfume yang boleh attract positivity! Dan make sure wangian tu adalah wangian kegemaran korang.

 

Wangian apa yang boleh membantu mengekalkan konsenterasi dan kecergasan korang sepanjang hari? WANGIAN yang mempunyai elemen Fresh dan Minty! Tahukah anda, Mint mempunyai banyak kebaikan untuk diri korang. Antara kelebihan bauan Mint adalah;

1)Menyegarkan

2)Menaikkan mood bekerja

3)Meningkatkan konsentrasi 

4)Mengimbangi mood & emosi

 

 

Top 3 Wangian Citrus by SugarBomb
yang chuols patut cuba